Známa Čiernohronská železnica je úzkokoľajná lesná železnica s rozchodom 760 mm. Pre turistov dnes premáva na trase Chvatimech -Hronec - Čierny Balog - Vydrovo v Slovenskom rudohorí. V minulosti bola značne rozvetvená a mala celkovú dĺžku až neuveriteľných 131,98 km. Dnes sa zachovala už len malá 14 km dlhá časť.
Čiernohorská železnička má bohatú minulosť. Pre lepšiu prepravu dreva vydalo v roku 1898 vtedajšie ministerstvo poľnohospodárstva v Budapešti plán na vypracovanie malej lesnej železnice. Stavba prvého úseku Čiernohorskej železničky sa začala v roku 1908, o rok neskôr v roku 1909 sa začala pravidelná prevádzka medzi pílami v Čiernom Balogu a Hronci. Sieť sa postupne rozširovala.
Lesná železnica v Čiernom Balogu sa zapísala taktiež aj do dejín Slovenského národného povstania v roku 1944, keď zabezpečovala pre partizánov dovoz jedla a munície do hôr.
V roku 1982 bola premávka železnice oficiálne skončená a železnica bola ale zapísaná do Zoznamu kultúrnych pamiatok Slovenska. V roku 1992 však bola premávka, za pomoci dobrovoľníkov, obnovená. Staničné depo sa nachádza v dedinke Čierny Balog. Tu je možné si pozrieť aj malé múzeum Čiernohorskej železničky.
Okolie Čierneho Balogu je veľmi atraktívne. Čisté lesy Slovenského rudohoria zabezpečujú pokojnú dovolenku. Nachádza sa tu aj niekoľko zaujímavostí, okrem železnice, tu je možné navštíviť aj lesnícky skanzen Vydrovo, ako aj pozostatky vysokej pece v osade Tri pece. V doline a v jej blízkom okolí je možné sa aj ubytovať alebo si môžete pre svoj oddych prenajať chatu či chalupu.