• Letenky
  • Hotely
    Kde
    Príchod
    Odchod
  • Zájazdy
  • Knihy
  • Prenájom áut

Turecká odysea alebo Biela mačka - čierny kocúr *Časť 2.

Dobrodružné cestovanie Tureckom...

Rumunsko
Nadlak
Prechod cez hranicu prebehne na počudovanie sa úplne hladko.
Informácie ako sa dostať do asi 5O km vzdialeného Aradu sa pokúšame získať na benzínke.
Erik prichádza s dvomi správami : jedna je klasicky dobrá a druhá klasicky zlá:-).
Na benzínke hovoria po slovensky, v okolí žije niekolko tisícová slovenská komunita s vlastným sl. gymnáziom.

Druhá správa je horšia: do Aradu už dnes nejde žiaden spoj ani zajtra až v pondelok:-)

Okamžite sa nás ujíma miestny taxikár, je dosť drzí a chce kopec peňazí, pošleme ho kade lahšie...začíname stopovať, vyzerá to dosť biedne, nabalení Italoši nás majú na háku, začína sa stmievať a z neba nám spadne polorozbité auto Olcit, vždy keď situácia vyzerala úplne beznádejne sa nakoniec nejaké riešenie našlo a vždy sme sa dostali tam kam sme chceli...ani raz sme nezmekli (teda iba raz:-), ale o tom neskor).

V olcite sedela asi 5O ročná pani, povodom maďarka žijúca v Rumunsku, od nej sa dozvedáme (Erik aj Magda ovládajú kvalitne maďarčinu), že stop je v RO platený, je milá , dostávame lekciu z dejín Madarov, slubujeme, že svoje vedomosti si určite doplníme .

Arad
Je noc.

Pri vystupovaní z auta mi začína tiecť z ruksaku tekutina..povodne si myslim, že je to hruškovica ale nakoniec vysvitne, že je to plechovica piva, kt. pani prerazila pri zatváraní kufra, rýchlo vyberám všetky plechovky zo spodného vrecka batohu a predstavujem si ako tri týždne budem smrdieť pivom, našťastie je všetko v poriadku

ale okamžite k nám prichádza asi 15 ročný cigan odfarbený do blonďava, čumí na nás s vypúlenými očami - tak mu podám rozbitú plechovku, chce viac, plechovky sú rozkotulane po okoli, tak mu podávam ďalšiu, žobroní o cigaretu, nedostane nič a my odchádzame na stanicu.

Okolie stanice vyzerá ako niečo medzi Sherwoodom a Hlavním nádražim v Prahe,

je tu kopec cigošov, opilcov, invalidov a neskor sme sa presvedčili, že aj zlodejov..

Máme čas od 21.OO do O1.OO.

Pokúšame sa kúpiť listky cez cele RO, no neni to možné až 15 min pred odchodom vlaku, vlak však bude meškať asi 1 hodinu.Celá stanica je neopakovatelný zažitok, v čakárni vedla nás večeral veterán z 2. svetovej vojny s hákovým krížom na saku a nádorom na hlave.

Erikovi pri kupovaní lístkov pán v obleku šahol do vrecka a určite mu nechcel urobiť nič dobré, Magda je duchaprítomná...

Pri opetovnom kupovaní listkov teta vsadila na našu časovú tieseň, náhodou sme si všimli, že vlak už stojí na stanici , vykrikuje: HAJDE-HAJDE a chce nás obtiahnúť o 2O dolárov, zachránila nás stránka z nete (ďakujeme všemohúci internet:-)),tete sme dokázali, že lístok podla stránky z RO železníc nestojí tolko, kolko chce ona....

Lístky vyzerajú podozrivo ale podla obtlstého konduktora sú pravé..

So „slzami v očiach“ sa lúčime s Aradom a všetkými asociálmi a nastupujeme na vlak.
Vlak je poloprádny no Magda si do poslednej chvíle myslí, že je úplne plný...

Nedela- 11.8.2OO2
Craiova
Ráno vystupujeme z vlaku o O7.OO a o O7,5O odchádza osobný vlak do Calafatu.
Čaká nás 3.5 hodinová cesta v dvojposchodovom rumunskom TGW....

Vlak závratnou rýchlosťou zdoláva necelých 1OO km. Na sedadle sa dá sedieť iba neopretý hlavou oň.Spolucestujúci vášnivo diskutujú, pijú alkohol a samozrejme všetci fajčia. Z okna máme výhlad na všetky sposoby kočovania cigánov a klasicky neobrobená polia, vačšinou pestujú kukuricu a slnečnicu ale len max. pol metra vysokú...

Calafat
V Calafate vystupujeme o 1O.4O, pešo sa presúvame na trajekt cez Dunaj. Inostránci ako my platia 3 Eurá, za RO lei nám odporúčajú len kávu v bufete.

Čakáme asi hodinu, spoločnosť nám robia anglicky hovoriaci turisti, ktorých sme nazvali „robotníci z Manchesteru“ , ďalej sú tu ešte dobre pripití  českí turisti smerujúci do hôr.

Bulharsko
Vidin
Vystupume z trajektu v Bulharsku.Colníci sú milí.
Naši predskokani z netu zabudli napísať, že cesta z trajektu do mesta je kapánek dlhá...., po pol hodine šlapania na Slnku rezignujeme a na odporúčanie Rómov berieme taxi za 1 leva na osobu (22 ,-SK), samozrejme za radu žiadajú aspoň obligátnu cigaretku a Rómka nás obdarí očarujúcim úsmevom ústami v ktorých chýbajú zuby.

Stanica v mestečku je celkom milá, vytešujeme sa, že lístok až do Svilenogradu na koniec BG stojí len 38 leva pre 3 osoby (278,- sK pre jedného). Na stanici si sadáme na kávu a banicu (placka so syrom za 8 sk).
Vlak z Vidinu do Sofie bol celkom v pohode.

Sofia
Vlak do Sofie prichádza o 21.45, stanica je obrovská, čistá a vyzerá európsky, na jednej reklamnej tabuli cestovky najdeme reklamu na Slovensko...

Na stanici nás čaká ešte jedno prekvapenie a to najmenši Mc Donalds aký sme kedy videli, má rozmer 3 krát 3 m a v menu chýbali napr. hranolky , ale podľa všetkého bol pravý...

Informátorky očividne nemajú radu svoju prácu a predavačky v pokladniach sú nekomunikatívne.

Pondelok-12.8.2OO2
Plovdiv
Prichadzame sem o 1.58 a čakáme až do O5.4O.
Čo s načatým večerom?

Nudná komunistická stanica s bulharským bordelom, antickými stlpmi uprostred a blondínou na informáciách, kt. spríjemňuje službu pravdepodobne jeden z priateľov.

Pri prehliadke okolia sme nahodou natrafili na fungujúce i-cafe nonstop za 1 leva na hodinu, takže čas už nie je až tak velký problém....

Svilengrad
Typicky komunistický špinavý vlak nás vezie pozdlž typickej bulharskej krajine(bordel, kozy, somare, kukurica).Hneď po vystúpení z vlaku sa na nás vrhne miestny taxikár, ktorý je ochotný „len nás“ odviesť na hranicu Kap. Andrejeva, samozrejme ho odmietame a ideme peši do mesta za 1 leva a miestnym busom sa vezieme tiež za 1 leva ha Hranicu Kap. Andrejeva, kt. je vzdialená asi 2O km.

Hranica Kap. Andrejeva
Z BG strany pohodička, je max. teplo a hranica nemá koniec, bulhari nám dávajú do rúk stále nejaké papieriky so šiframi..vyzerajú ako motáky J. Fučíka.

Hranica je prázdna, autá premávajú v 1O min. intervaloch.


Turecká odysea alebo Biela mačka - čierny kocúr
1. časť
2. časť
3. časť
4. časť
5. časť
6. časť


Autor/zdroj: Mersin
Text bol naposledy zmenený dňa: 02.10.2002