Kyjev - Doprava po meste

  • Letenky
  • Hotely
    Kde
    Príchod
    Odchod
  • Knihy
  • Prenájom áut
Verejná doprava
Verejnú dopravu v Kyjeve tvorí metro, trolejbus, autobusy a električky. Prepravu do predmestských častí zabezpečujú autobusy, vlaky a električky, ktoré jazdia na krátke vzdialenosti.

Súkromné minibusy – maršutky, poskytujú rýchlejšiu a frekventovanejšiu dopravu. Preprava vlakom je rýchla, veľmi spoľahlivá a bezpečná. Existujúca doprava loďami po rieke do predmestských častí bola neefektívna a z toho dôvodu bola  ukončená.

V metropole je jednoduchý tarifný systém verejnej dopravy. Pri preprave pozemnými dopravnými prostriedkami si zakúpite lístok pri vstupe do dopravného prostriedku.

Diskontné pasy sú dostupné pre študentov a žiakov, pre penzistov je preprava bezplatná. Mesačné pasy je možné si zakúpiť na všetky kombinácie verejnej dopravy: metro, autobus, trolejbus, električka.

Metro
Zabezpečuje najrýchlejšiu a najpohodlnejšiu dopravu, pretože sieť metra pokrýva takmer celú metropolu. Počet liniek sa pravidelne zvyšuje v závislosti od narastajúcej potreby.  

V Kyjeve je metro, ktoré sa však nedá porovnať s moskovským, pretože sieť liniek je menšia, vlaky jazdia pomalšie a čakacia doba je dlhšia.

Kyjevské metro je hlavným dopravným prostriedkom, ktoré prepraví denne 1.7 milióna pasažierov, čo činí 34% verejnej dopravy. V r. 2005 prepravilo vyše 600 miliónov cestujúcich. Metro bolo postavené podľa štandardného sovietskeho modelu, ktorý tvorí trojuholník 3 liniek a 6 radiálne vedúcich tratí pretínajúcich sa v mestskom centre.

V súčasnosti má 45 staníc, väčšina má veľké vestibuly. Vozový park metra je 617 vozňov, ktoré jazdia po linkách o dĺžke 58.8 km. Metro premáva denne 6:00 – 24:00.

Pri vchode do staníc metra si zakúpite plastové žetóny.

Autobus
Autobusová sieť nie je tak dobre udržiavaná ako metro, často nie je dodržaný čas odchodu a príchodu. Spoľahlivejšia preprava je trolejbusom a električkami, i keď sú technicky zastarané.  

Nezvyčajným spôsobom prepravy v Kyjeve je pomocou furnicular – lanovky, ktorá sa šplhá po pravom brehu rieky Dneper. Odvezie denne 10 000 - 15 000 pasažierov. 

Verejnú dopravnú sieť v Kyjeve spravuje spoločnosť Kyivpastrans municipal company. Je značne subvencovaná mestom, pretože ju využívajú najmä dôchodcovia. 

Nedávno sa objavili na kyjevských cestách súkromné minibusy – maršutky, ktoré pokrývajú prepravu na menej frekventovaných cestách, smerujúcich najmä k obydliam rezidentov. Minibusy jazdia rýchlo, zastavujú na požiadanie a sú pohodlné. Cenu za jazdu reguluje správa mesta, pričom je vyššia ako pri autobusoch.

Taxi
Trh s taxi službami je v meste intenzívny, avšak nie je vhodne regulovaný (Jazdné/km nie je kontrolované mestom). Medzi súkromnými spoločnosťami je vyhranená konkurencia, často krát jednotlivé firmy obsluhujú zákazníkov len v dohodnutom regióne. Je bežné, že ak Kyjevčan vlastní automobil, poskytuje nelegálne taxi služby. Výtlky na cestách a nedostatok parkovacích miest sú stále narastajúcim problémom.

Električka
Spoločnosť Ukrzaliznytsja spravuje prepravu električkami, vozne sú nedostatočne udržiavané a značne preplnené v čase dopravnej špičky.  

V súčasnosti jazdia električky do nasledujúcich mestských častí: Nižin (severovýchod), Hrebinka (juhovýchod), Myronivka (juh), Fastiv (juhozápad), Korosten (západ).

Železnica
Vlak je hlavným dopravným prostriedkom pri preprave k vzdialenejším destináciám. Metropola má rozvinutú železničnú infraštruktúru vrátane diaľkových vlakov, 6 staníc na nakladanie tovaru a opravu. Železničná sieť neuspokojuje požiadavky pasažierov, v Kyjeve je len jeden železničný terminál pre diaľkovú osobnú prepravu (vokzal).  

V súčasnosti sa buduje nový železničný terminál Darnytsia Vokzal, ktorý má znížiť vyťaženosť hlavnej stanice. Mosty cez rieky Dneper sú ďalším vážnym problémom, ktoré obmedzujú mestský železničný systém. K dispozícií je len jeden železničný most, ktorý nepostačuje na intenzívnu dopravu. Nový most sa buduje.